G-422E1E6DKF

İBB, Park ve Bahçelere Meyve Ağaçları Dikiyor

İBB, şehirdeki aktif yeşil alan miktarını artırma hedefi doğrultusunda, rengârenk bir projeyi hayata geçiriyor. Şehrin parkları artık sadece gölge ve yeşillik sunmakla kalmayacak; dalından koparılacak taze meyveleri de İstanbulluya sunacak. 

GÜNCEL - 27-06-2026 11:52

İBB, şehirdeki aktif yeşil alan miktarını artırma hedefi doğrultusunda, rengârenk bir projeyi hayata geçiriyor. Şehrin parkları artık sadece gölge ve yeşillik sunmakla kalmayacak; dalından koparılacak taze meyveleri de İstanbulluya sunacak. 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbullulara nefes aldıracak yeni bir projeyi daha hayata geçiriyor. Şehir içindeki aktif yeşil alanları artırmayı amaçlayan İBB, park ve bahçelere meyve ağaçları dikiyor. 

Bu proje sayesinde İstanbul’da "dalından meyve yeme" kültürünü de yeniden canlandırmayı amaçlıyor. 

NAR, KAYISI, KİRAZ ERİK VE DAHA FAZLASI

İBB’nin meyve ağaçları projesi, şehrin ekolojik çeşitliliğine de büyük katkı sağlayacak. Baharda çiçek kokularıyla bezenecek parklar, yaz ve sonbaharda ise bereketiyle İstanbulluları ağırlayacak. 

Projenin ilk ayağı olan Baltalimanı Yaşam Vadisi ve Sultanbeyli Gölet Parkı’nda 43 meyve ağacı toprakla buluştu. İstanbulluların ulaşımı açısından kolaylıkla erişebileceği bu iki noktaya dikilen ağaçlar arasında nar, kayısı, vişne, kiraz, elma, erik, şeftali, armut, hünnap ve Trabzon hurması da bulunuyor. 

GELECEĞE MİRAS 

Toprakla yeni buluşan fidanların şehir hayatına uyum sağlaması ve güçlü kökler salması içinde çalışmalar yürütülecek. İstanbullular önümüzdeki birkaç yıl içinde parklarda yürüyüş yaparken ilk meyveleri dalından koparıp yiyebilecek.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Günün Diğer Haberleri
G-422E1E6DKF